PlayImage
Author: VesQ
Added: 11. huhtikuuta 2011 kello 3.59
Edited: 15. huhtikuuta 2011 kello 22.19
Category: Grafiikka
Description
Funktio kuvasarjan toistamista varten. Toimii samalla periaattella kuin PlayObject komento, mutta kuville.
Parametrien selitys:
_img = LoadAnimImage()-funktiolla ladattu kuvamuuttuja
_frame = Tällä hetkellä menevä frame. TÄRKEÄ!
_x# = Kuvan x-koordinaatti
_y# = Kuvan y-koordinaatti
_framefirst = Mistä kohtaa animaatiota aloitetaan.
_framelast = Mikä on viimeinen frame animaatiossa.
_speed = yhden framen kesto millisekunteina. Oletus 100
_transperency= Läpinäkyvyys OFF/ON. Oletuksena normaali läpinäkyvyys
Code
Select all1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 | // TARVITTAVA GLOBAALI MUUTTUJA
Global gPlayImageRec
gPlayImageRec=0
// ESIMERKKI
anim=LoadAnimImage("Media/note.bmp",32,32,0,8)
MaskImage anim,cbmagenta
speed = 100
Repeat
speed = speed + MouseMoveZ()*2
x = x + (RightKey() - LeftKey()) * 4
y = y + (DownKey() - UpKey()) * 4
frame = PlayImage( anim, frame, x, y, 0, 8, speed )
Text 5, 200, "X: "+x
Text 5, 215, "Y: "+y
Text 5, 230, "Framen nopeus: "+speed + "ms"
Text 5, 245, "Vaihda nopeutta hiiren rullalla. Liikuta"
Text 5, 260, "kuvaa nuolinäppäimillä."
DrawScreen
Forever
//***********************************************************************
// PlayImage()-funktio by VesQ
// Funktio kuvasarjan toistamista varten.
//
// Huomaa, että funktion paluuarvo pitää ottaa talteen ja antaa
// saatu arvo funktiolle uudelleen _frame -parametriin. Katso esimerkki.
//
// Funktio tarvitsee toimiakseen globaalin kokonaislukumuuttujan
// gPlayImageRec, jonka avulla ajastin toimii.
//
// Parametrien selitys:
// _img = LoadAnimImage()-funktiolla ladattu kuvamuuttuja
// _frame = Tällä hetkellä menevä frame. TÄRKEÄ!
// _x# = Kuvan x-koordinaatti
// _y# = Kuvan y-koordinaatti
// _framefirst = Mistä kohtaa animaatiota aloitetaan.
// _framelast = Mikä on viimeinen frame animaatiossa.
// _speed = yhden framen kesto millisekunteina. Oletus 100
// _transperency= Läpinäkyvyys OFF/ON. Oletuksena normaali läpinäkyvyys
//***********************************************************************
Function PlayImage( _img, _frame, _x#, _y#, _framefirst, _framelast, _speed=100, _transparency=1 )
If _frame < _framefirst Then _frame = _framefirst
DrawImage _img, _x, _y, _frame, _transparency
If gPlayImageRec=0 Then gPlayImageRec=Timer()
If Timer() > gPlayImageRec + _speed Then
gPlayImageRec = 0
If _frame >= _framelast-1 Then Return _framefirst Else Return _frame+1
EndIf
Return _frame
EndFunction
|
Comments
#29 Sent by: skorpioni_cb, 5. tammikuuta 2012 kello 13.35
H0h0h0h0h0h, nyt tekemään tasohyppely, ilman yhden yhtään objectia :D
Leave a comment
You must be logged in to comment.
#28 Sent by: skorpioni_cb, 5. tammikuuta 2012 kello 10.06
H0h0h0h0h0h, nyt tekemään tasohyppely, ilman yhden yhtään objectia :D